Дата: 02.12.2021
Переглядів: 3524
Секрети найкращих фахівців для успішного бізнесу!
Бьюті-послуги – яскрава та приваблива ніша для бізнесу. Адже молодість і краса завжди актуальні, а косметологічні процедури для їхньої підтримки затребувані і коштують чималих грошей. Залишається тільки відкрити салон краси і оцінити всі переваги бьюті-бізнесу.
Проте за яскравою картиною успіху та фінансового благополуччя ховається непосильна праця, з низкою зльотів, падінь та прикрих помилок. Особливо спочатку, коли власник салону краси робить перші кроки, осягаючи суворі закони та реалії бьюті-бізнесу.
Бізнес-план не потрібен
Бізнес-планування - невід'ємний процес успішного ведення справ. Складання бізнес-плану передбачає постановку чітких цілей та визначення способів, шляхів їх досягнення. Реалізації тієї чи іншої мети планується у короткостроковій, середньостроковій чи довгостроковій перспективі розвитку салону краси. При цьому мета може мати кількісний або якісний характер. Наприклад, збільшення кола клієнтів чи збільшення прибутку – це кількісна мета, а підвищення престижу салону краси чи підвищення кваліфікації працівників – це якісна мета.
З об'єктивних причин та обставин перспективи реалізації цілей можуть коригуватися. Проте загальна стратегія бізнес-плану зазвичай залишається незмінною. Це свого роду програма (алгоритм) конкретних дій, операцій, угод, виконання яких допомагає раціонально розподіляти ресурси та кошти, що зрештою призводить до успіху.
Бізнес план складається ще на етапі ідеї про створення власної справи. Нерідко він допомагає залучити інвесторів для відкриття салону краси або отримати для цього вигідний кредит у банку. Тому до бізнес-планування необхідно поставитися максимально серйозно та виважено.
Досвід ведення підприємницької діяльності не важливий
Будь-який підприємець здійсеює свою діяльність з метою отримання прибутку. У нашому випадку він надає платні послуги для населення. З одного боку - нічого складно в цьому немає, а з іншого боку - це складний бізнес-процес, що передбачає наявність певних знань, навичок та досвіду.
Для успішного ведення бьюті-бізнесу важливо:
знати юридичні аспекти надання послуг;
правильно та своєчасно оформляти підприємницьку документацію та звітність;
вибудовувати ефективну взаємодію з контролюючими та перевіряючими органами;
регулярно аналізувати стан ринку бьюті-послуг та становище конкурентів;
об'єктивно оцінювати купівельну спроможність потенційних клієнтів;
відстежувати коливання попиту та пропозицій;
чітко визначати та коригувати цінову політику салону краси;
вміти підбирати кадри та вибудовувати взаємини зі співробітниками;
грамотно планувати режим роботи салону краси;
продумувати дизайн приміщень, уніформи співробітників, розташування салону і т.д.
Незнання всіх тонкощів ведення бьюті-бізнесу і відсутність досвіду в прийнятті адекватних рішень, чреваті серйозними помилками, кожна з яких може стати фатальною для салону краси. Тому, якщо досвіду підприємницької діяльності немає, то краще одразу залучити до ведення справ професіонала – розумного керуючого.
"Геніальні" ідеї, приречені на провал
Людські та матеріальні ресурси – рушійна сила салону краси. Для її створення потрібно багато сил, грошей та часу, що під силу далеко не всім підприємцям. Більшість із них йдуть шляхом «найменшого опору».
Здають у найм робочі місця стороннім майстрам. Дуже ризикована модель бізнесу, яка не має чіткої структури. Салон краси нагадує прохідний двір: майстри приходять і йдуть, особливо не дбаючи про репутацію закладу, клієнтів, майно, обладнання. У кращому разі за порядком слідкує адміністратор, який виконує функцію збирача грошей за оренду робочих місць. У цьому випадку можливі два варіанти розвитку подій: або встановити «драконівські правила», від дотримання яких розбігуться всі майстри, або чекати поки все занепаде.
Відчиняють салон краси під конкретного майстра. Така модель – пастка для власника бьюті-бізнесу. Адже підприємець мимоволі стає заручником майстра та його вимог, які згодом тільки зростатимуть: то графік роботи не той, то оплата маленька, то клієнт не такий і т.д. Диктуючи умови, майстер стає повноправним господарем становища, а насправді, і всього салону краси. Протистояти йому означає звільнити і зазнати збитків.
Вибираючи легкий шлях досягнення мети, підприємець ризикує зазнати поразки. Краще зосередити свої зусилля на пошуку оптимального шляху розвитку. Не варто боятися початкових вкладень у вигляді сил, грошей та часу – якщо вони витрачені правильно, то незабаром принесуть прибуток та успіх.
Вже все вирішено – адміністратором у моєму салоні краси буде…
Адміністратор – візитна картка салону краси. Це тендітна, але водночас надміцна сполучна ланка між клієнтом, майстром і власником б'юті-бізнесу. На його плечі лягає колосальне навантаження та відповідальність. Тому людина, яка займає цю посаду, повинна мати воістину визначні здібності. Адміністратор зобов'язаний:
розбиратися у тонкощах усіх послуг салону краси;
вільно орієнтуватися у трендах бьюті-індустрії;
вміти продати послугу потенційному клієнту;
з півслова знаходити спільну мову із клієнтами;
нівелювати виникнення конфліктних ситуацій;
підтримувати комфортну робочу атмосферу у закладі;
стежити за підтриманням порядку та чистоти у всіх приміщеннях салону краси;
контролювати роботу майстрів, дотримання встановлених правил тощо.
Нерідко до обов'язків адміністратора входить ведення документації, поточної фінансової звітності, клієнтської бази. Він може виконувати функції секретаря чи кур'єра. Але найголовніше – він має бути прикладом у всьому, щиро транслюючи дружелюбність, радість та оптимізм.
Адміністратор салону краси – ідеальний співробітник, чесний та неупереджений, на якого власник бізнесу завжди може розраховувати. Як правило, цю посаду займає охайна, доглянута дівчина чи жінка приємної зовнішності. При цьому необхідно врахувати, що особисті якості, інтелект, почуття гумору та інші таланти адміністратора мають бути адекватні інтересам та потребам цільової аудиторії салону краси. Наприклад, гламурні клієнти або селебріті навряд чи будуть у захваті від стриманої співробітниці бальзаківського віку. У той час, як зрілих, поважних клієнтів можна буде "напружувати" спілкування з дівчинкою-хохоткою в міні-спідниці.
Важливо розуміти: адміністратор повинен бути до вподоби не власнику бьюті-бізнесу, а його клієнтам. Тому не варто приймати на роботу знайому чи родичку, яка сидить без діла, любить доглядати за собою, знає все про зачіски та манікюр. Краще скласти портрет цільової аудиторії салону краси, визначити інтереси клієнтів та підібрати кілька адекватних кандидатур на посаду. Можливо, доведеться влаштувати їм імпровізований іспит або випробувальний термін, за результатами якого вибрати кращого адміністратора.
Це мій бізнес, і я не потребую допомоги професіоналів
Впевненість у власних силах – це добре. Але, на жаль, вона не завжди ефективна. Вирішивши відмовитися від послуг кваліфікованих фахівців (дизайнера, бухгалтера, методиста тощо), підприємець звалює на свої плечі непосильний вантаж, ну, або, в крайньому випадку, ділить його з найближчим оточенням.
Знайома із почуттям прекрасного пропонує дизайн салону краси та керує оформленням його приміщень.
Родичка, яка закінчила курси бухгалтерів, управляє фінансами.
Підприємець, заручившись підтримкою другої половинки, особисто займається закупівлею обладнання, апаратів, косметики тощо, тощо.
Результат роботи цього дружного колективу «фахівців», як правило, жахає не тільки професіоналів, а й клієнтів салону краси. У той час як сам власник бізнесу, у моральному та фізичному плані, нагадує «вичавлений лимон». Натомість усе зробив сам – без допомоги сторонніх спеціалістів. Finita la commedia!
Ще на етапі бізнес-планування слід об'єктивно оцінити власні можливості, таланти, навички, досвід. У разі потреби звернутися за допомогою до професіоналів, внести оплату їхніх послуг у кошторис витрат на відкриття салону краси. Не варто забувати про те, що скупий платить двічі. Тому краще на старті бізнесу залучити до роботи кваліфікованих фахівців, аніж потім виправляти помилки дилетантів, підраховуючи збитки.
Хочу отримати все і одразу
Одержимі ідеєю успіху та фінансового благополуччя підприємці прагнуть якнайшвидше відкрити салон краси. При цьому вони роблять дві типові помилки, наслідки яких непередбачувані або, що ще гірше, плачевні.
Нераціональне витрачання коштів. Ситуація, коли для ремонту, обробки та облаштування майбутнього салону краси наймається велика кількість працівників, яким готові платити за швидкість. При цьому всі матеріали закуповуються бездумно, в першому-ліпшому маркеті і за завищеною ціною. Зрештою, пристойна сума грошей просто викидається на вітер, при цьому якісного результату немає і чекають ще витрати на закупівлю меблів, обладнання, косметичних засобів, а грошей у бюджеті вже практично не залишилося. Підприємець зазнає першого фіаско.
Купівля готового салону краси. Придбання діючого бьюті-бізнесу у 99% випадків приречено на провал. По-перше, якщо його продають, значить справи салону краси йдуть не так вже й успішно, як намагається розповісти його власник. По-друге, заклад вже має сформовану репутацію, переписати яку, розпочавши все з чистого листа, дуже важко. В обох випадках замість швидкого успіху доведеться витратити багато часу, сил та грошей.
На жаль, бізнес не прощає помилок, яких не уникнути при форсуванні подій, ухваленні нераціональних чи неадекватних рішень. І навіть найгеніальніша, на думку підприємця ідея, може обернутися проти нього.
Рівень майстрів не має значення
Кадри вирішують все. Ні зручне розташування, ні гарний інтер'єр, ні інноваційне косметологічне обладнання не матимуть вирішального значення, якщо у салоні краси працюють дилетанти. Найцінніший капітал – це люди! Від їхньої кваліфікації та досвіду залежить успіх бьюті-бізнесу. Тільки справжні професіонали зможуть завоювати та утримати клієнтів.
Але проблема в тому, що «фахівців» багато, а хороших майстрів мало, та й вони вже зазвичай десь працюють. Вирішити проблему можна двома шляхами:
переманити вже зайнятих фахівців у свій салон краси, запропонувавши їм вигідніші та зручніші умови роботи;
виростити власні кадри, запропонувавши талановитим новачкам можливість навчання та постійний потік клієнтів.
Але і після того, як колектив професіоналів сформований, не варто зупинятися на досягнутому. Кваліфікацію персоналу необхідно періодично підвищувати, надсилаючи працівників на різні курси, семінари та конкурси. Не варто бояться витрат на їхнє навчання – це перспективні інвестиції, які повністю окупляться та принесуть стабільний дохід.
Не шкодуємо грошей на рекламу
Більшість підприємців-початківців упевнені, що добре розрекламований салон краси приречений на успіх. Нерідко рекламна компанія починається ще до його відкриття та продовжується після початку роботи. При цьому використовуються всі канали інформації, «зжираючи» левову частку коштів - білборди, оголошення, флаєри, буклети і т.д. А бажаної популярності і, як наслідок, успіху та прибутку немає. Чому?
Проблема в тому, що салон краси – досить специфічна бізнес-модель. Вона неухильно трансформується, підкоряючись тенденціям маркетингу, але зберігає свою автентичність. Простіше кажучи: потенційні клієнти більше довіряють не яскравим джерелам реклами, а наочним прикладам перетворення подруг, знайомих та родичів. Тобто. у цьому випадку добре працює «сарафанне радіо», яке можна запустити, як онлайн, так і офлайн, що обійдеться значно дешевше, а то й зовсім безкоштовно.
Досвідчені б'юті-бізнесмени радять починати рекламну компанію з невеликих сум, принагідно тестуючи всі адекватні специфіці салону краси канали інформації. Проаналізувавши їхню віддачу, слід залишити 1 – 3 найбільш ефективні канали, а від інших відмовитися. При цьому не варто забувати про те, що реклама просто приводить у салон краси нових клієнтів, а ось утримати їх, перетворивши на постійних споживачів послуг, завдання не з легких. Для цього необхідно запропонувати клієнтам:
широкий спектр послуг;
досвідчених майстрів високої кваліфікації;
актуальну та гнучку систему цін;
комфортну атмосферу;
інноваційну матеріальну основу.
Реалізувати останній пункт завжди допоможуть фахівці компанії Alvi Рrague. Ми маємо солідний асортимент професійної косметики, апаратів, обладнання для салонів краси, приватних кабінетів та клінік. Допоможемо обрати оптимальну для вашої ніші матеріальну базу, розрахуємо актуальну вартість процедур та терміни окупності апаратів. Телефонуйте!
.. хв
Бьюті-послуги – яскрава та приваблива ніша для бізнесу. Адже молодість і краса завжди актуальні, а косметологічні процедури для їхньої підтримки затребувані і коштують чималих грошей.
Детальніше